lite mycket av det lilla och sånt som är bra

Mest hela lovet har jag umgåtts med sådana som trillar ur sängen mitt i natten, jämför varandra med apor och skriker högt då man ser på filmer som Sjätte sinnet. Fint.

Igår kväll bakade vi scones som vi åt med ost och lemon curd (plus lite blåbärste och kaffe, för att sådant hör till).
Sconesen gjorde vi på åtta deciliter vetemjöl, en och en halv tesked salt, fyra eller fem teskedar bakpulver, fyra deciliter filmjölk och hundra gram rumsvarmt smör som vi mixade i min allrakäraste mixer, innan vi delade upp  och bakade ut degen. Vi gräddade våra scones i fjorton minuter i 250 graders värme et voilá - nybakat.

Nu ska jag gömma mig under täcket och sova bättre än någonsin förut, för jag har bara sovit sju timmar sen i tisdags. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0