Truth be told

När jag snubblade över tröskeln efter skolan idag sprang jag rakt in i morfar. Eftersom att vi bor så långt ifrån varandra var det väldigt roligt att få se både honom och mormor stå där i hallen. Jag svängde ihop världens snabbaste kladdkaka, kokade te och sedan satte vi oss i soffan och lyssnade på morfar som återgav sina memoarer.
Han har hunnit göra både det ena och det andra - spränga stora stenblock över ladugårdar och sådant i den stilen. Idag berättade han bland annat om den gången då han köpte en samisk ren för sjuttiofem riksdaler. Ingen historia är den andra lik, och det är det som gör dem så himla roliga att lyssna på.
 
Jag hoppas att ni har haft en lika fin fredag som jag såhär långt, ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0