less balderdash more culture

I dag var det kulturdag på skolan, rektorn hävdar att man mår bra av sådant. Jag tror på honom.
Vår lilla klass började med världens roligaste spoken word-föreställning. Matiss Silins pratade om reklam och hamstrar och ris och jag skrattade så jag fick ont i magen.
 
Efter ett paket glass och en hel del väntan var det dags för cirkus. Vi fick se lite jonglering, lite gymnastik, lite fakirkonster och annat som man nog inte ska göra själv.
Då jonglörerna, gymnasterna och fakirerna fått sina applåder gled en dansgrupp från Schillerska in på scen och jag ångrade så smått att jag aldrig lärt mig dansa.
 
Efter att ha suttit stilla alldeles tillräckligt länge tog vi en promenad bort till estethuset, där vi skulle bygga fina ting. Jag, Sara och Samuel byggde en pyramid och en kupol av ståltråd, tejp och guldfärg. De blev så fina att man knappt visste vart man skulle ta vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0