Frågor och svar

Hej på er! Elva fina små frågor lyckades ni samla ihop igår. Jag tänkte att jag ska se till att besvara dem nu, det är ju ingen idé att dra ut på det hela!

När blev du fotointresserad?
Jag har alltid tyckt att det har varit roligt med bild, form, färg och ljus och upptäckte tidigt att fotografering var en förträffligt trevlig sysselsättning.
Då jag gick på lågstadiet brukade jag familjens lilla digitalkamera flitigtoch sprang omkring och fotade stilleben inomhus. När jag fyllde elva år fick jag min första digitalkamera; en liten Nikon som jag inte minns namnet på. Ett par år senare hade jag samlat ihop så pass mycket pengar att jag kunde köpa mig en kompakt systemkamera av märket Canon. Upplevde att det var en toppenkamera, så det dröjde inte länge innan jag uppgraderade mig till en systemkamera i form av en Canon EOS 1000D. För tillfället drömmer jag om en EOS 7D.

Vilken är din favoriträtt?
Jag äter det mesta, men allt som inkluderar pasta är toppen; pastasåser, pastasallader, lasagne, cannelloni och så vidare. Ni kan ju bara gissa vad jag åt massor av under vår resa till Italien...
 

Har du något husdjur?
I vårat hus tassar det omkring en liten katt som heter Jasmine och två små yrvädersflickor till blandrashundar (shih-tzu/pudel och shih-tzu/pudel/bichón frisé) som vi döpt till Lillan och Esther.
 

Favorit av djuren i skogen eller på savannen?
Rävar och lejon är nog mina favoriter. De förstnämnda ser man till då och då när familjen är uppe och hälsar på släkten i norrlands djupa skogar (en och annan älg och tiotusen renar brukar man också träffa på).

Favoritdjur?
Katter är riktigt fina djur. Jag kommer nog att skaffa både en och två stycken då jag flyttar hemifrån.

Favoritfärg?
Jordnära färger och pastelliga nyanser av alla de färger är väldigt trevliga. Fast neonfärgat kan ju också vara spexigt. Jag har egentligen ingen favoritfärg.

Favoritlåt?
För tillfället lyssnar jag mycket på Coldplays senaste album, det är alldeles otroligt bra! Vilken låt som är bäst kan jag dock inte bestämma mig för; Coldplay är ju Coldplay, har de någonsin gjort någonting dåligt?

Favoritgosedjur?
Kanhända att det är en nalle som jag fick när familjens kompisar varit i Amerika, den är ljusbrun med en blommig liten rosett knuten runt halsen. Sorgligt nog så ligger han inne på vinden med sina kompisar nu för tiden (de får dock komma ut och leka när småkusinerna är på besök).

Varför pratar du skit om mig? jag kommer och helsar på dig mig med min smorknif, ta det lugnt.
Haha, vad trevligt att du har hittat hit, Emil!
(Ni kan ta det lugnt allihopa, det är ett gammalt internskämt).

Vilket är det finaste ordet du vet?
Jag tycker att bitterljuv är ett för himla trevligt ord, det bästa av allt är att det låter minst lika bra på engelska!

Hur skulle din perfekta dag se ut?
Den skulle börja tidigt då jag vaknar utvilad och taggad på livet. Sedan ger jag mig ut och fotar någonting sagolikt och extraordinärt vackert (just vad det är vet jag inte, men nog är det fint alltid) medan solen går upp. När dagen börjat på riktigt kanske jag äter brunch med fina vänner. Sedan tar vi nog en tur till vackra Göteborg där vi äter iskall glass under sommarsolen (det är förstås sommar, eftersom att jag längtar riktigt mycket efter ljus och värme) innan vi tar spårvagn och färja ut till en av öarna utanför stan. Där ska vi förstås bada, skrämmas av krabbor och tång (haha, så fåniga är vi faktiskt, några av oss) och dricka massor av läsk. På kvällen skulle vi ha världens filmkväll då vi skulle se underbara filmer och äta massor av onyttigheter.
 

Vad drömde du om när du var liten?
Jag ville mer än gärna bli en prinsessa i ett land långt långt borta, där jag skulle bo med min prins som skulle rädda mig från drakar och banditer, haha. Jag skulle förstås ha vackert hår som nådde ned till marken och en garderob fylld med vackra klänningar.

Vad önskar du mest?
Att min familj och mina vänner ska få ha det bra och att jag ska ta mig igenom gymnasiet med finfina betyg.

Vad är det roligaste du har upplevt?
Hm... Det skulle kunna vara avslutningsbalen i nian. Det var riktigt roligt och man fick en så skön känsla som var svår att sätta fingret på; tänk att man faktiskt avslutat grundskolan... Redan!?

Vad vill du göra innan du dör?
Vilken rolig fråga! Jag skulle vilja ägna ett par år åt att resa mycket. Jag vill uppleva Paris ännu en gång, se alla spännande byggnader i Barcelona, snorkla och se det färgglada Barriärrecet och så vidare. Världen är en vacker plats som är värd att utforska.

Drömresa?
Efter att ha rest till Thailand har jag förälskat mig i landet, haha. Det är en fantastisk nation med spännande mat, värme och en helt annan puls än den svenska. Dit kulle jag inte ha något emot att resa igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0