Onsdagen den tjugoåttonde mars

Hej på er, alla fina! Vårsolen har redan hunnit värma upp södra delen av Sverige; marken är fri från snö, vårblommor tittar fram här och var och man kan ta finfina promenader iklädd vårjacka, solglasögon och converse. Jag älskar verkligen den här tiden på året, det känns inte som att jag behöver någon förklaring till det. Att döma av det Kajsa och farmor berättat för mig verkar det dock som att vackra norrland förblir kyligt ett litet tag till (he ä ba te å håll ut - den som väntar på något gott!)
 

Annars? I dag deltog jag i en uppsatstävling i skolan, jag skrev en tre sidor lång text på spanska som handlade om fotografering. Det kändes som en bra grej att göra.
Mer? Om ungefär etthundrasextiofem timmar kommer mina tänder att prydas av en blänkande räls. Det är det jag har att se fram emot i mitt händelserika liv just nu.

Se nu till att ta hand om er! I dag är det onsdag (eller lillördag, om man nu föredrar sådana veckodagar), men det sätter ju inte stopp för lite vardagslyx! Varför inte skämma bort er själva med en mysig film och en påse godis?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0