Pasta con pesto

Många av er vet att jag är väldans förtjust i pastarätter. Strax efter att jag vaknat bestämde jag mig för att fixa en omgång pestopasta med oliver och soltorkade tomater.

Jag använder i princip aldrig recept då jag lagar mat, men om fallet varit annorlunda hade det nog sett ut så här:

Pestopasta
En portion pasta av valfri sort
Tio till femton svarta oliver
Tre soltorkade tomater
En klick basilikapesto (alternativet är att du gör din egen - hacka en kruka basilika och blanda med en halv-en deciliter olivolja, krydda om du vill)
75g fetaost

Börja med att koka pastan. Medan den puttrar i kastrullen bryter du bitar av fetaosten och skär de soltorkade tomaterna i tuggvänliga bitar.
Häll sedan av pastavattnet och fyll en skål med den varma pastan. Blanda i din pesto och övriga ingredienser.

Snabbt, gott och barnsligt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0